Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ

TRAVELSeries.pl - podróże z pasją!

Strona główna - TRAVELSeries.pl - turystyka & podróże. Znajdziesz tutaj wiele ciekawej treści związanej z podróżowaniem. Piękne miejsca, zabytki i walory przyrodnicze można znaleźć ni tylko w odległych zakątkach świata. To piękno może być obok. Nasza działalność może inspirować innych do odwiedzenia miejsc, w których byliśmy. W serwisie także opisujemy sprawdzoną bazę noclegową. Zapraszamy do poznania strony!

Relacje

Rynek w Jaśle

jaslo11
W czerwcowy urlop przebywaliśmy w Święcanach w województwie podkarpackim, rzut kamieniem od Biecza, pomiędzy Gorlicami a Jasłem. W końcu postanowiliśmy wjechać do miasta i zobaczyć jak wygląda centrum z rynkiem. Jak to się czasami zdarza, problem był z zaparkowaniem naszej wtedy Laguny (torpedy), jednak...

Zamek Kamieniec w Korczynie-Odrzykoniu

travelseries odrzykon01
Kamieniec jest gotycką warownią obronną z XIV wieku, która ulokowała się jak wiele takich budowli na skalnym wzgórzu na wysokości 452 m n.p.m. Za czasów Kazimierza Wielkiego był typowym obiektem obrony pogranicza, szczególnie traktu handlowego z Polski na Węgry przez Przełęcz Dukielską. Rozbudowa zamku...

Muzeum przemysłu naftowego i etnografii w Libuszy

travelseries libusza09
Przemierzając okolicę Gorlic, trafiliśmy wreszcie do Libuszy, gdzie wcześniej wiedzieliśmy, iż mieści się tutaj muzeum przemysłu naftowego i etnografii. Niestety placówka była zamknięta. Postanowiłem jednak zrobić zdjęcia z tego, co z perspektywy „zewnątrz” udało się zobaczyć i trochę na sucho opisać to miejsce, korzystając...

Krawców Wierch i Gruba Buczyna

krawcow buczyna5
Zima w Beskidach jest zawsze szczególnie okazała i potwierdzi to każdy, kto choć raz znalazł się w górach o tej porze. Turystyka górska pozwala na kontakt z przyrodą, wyrobienie sobie kondycji, spędzenie pozytywnie czasu oraz uprawianie sportu (biegówki itp.). Wiele ludzi narzeka dzisiaj, że...

Amfiteatr w Puli

pula1
Planując wyjazd na Bałkany (i nie tylko) jednym z miejsc, które szczególnie chcieliśmy zobaczyć, był amfiteatr w Puli. W trakcie pobytu na Bałkanach nadszedł dzień, kiedy mogliśmy to zrealizować. Pula (wł. Pola, istr. Pula, łac. Pietas Iulia) jest chorwackim miastem znajdującym się na półwyspie...

Słowenia – przystanek Koper

Koper
Udając się docelowo na Bałkany, nasza trasa przebiegała m.in. przez Słowenię i jej nadmorskie tereny. Wcześnie rano wyjechaliśmy z Triestu i skierowaliśmy się w kierunku granicy włosko-słoweńskiej. Naszym celem był Koper, który zamierzaliśmy odwiedzić. Trasa nie była zbyt długa, gdyż oba miasta dzieli zaledwie...

Zwiedzamy Zakarpacie – Użhorod

uzhorod2
Zakarpacie (inaczej Ruś Zakarpacka lub Podkarpacka) obecnie jest częścią Ukrainy (obwód zakarpacki). Znajduje się na południe od łuku Karpat. Poza ludnością ukraińską i rusińską zamieszkiwany jest także przez wiele mniejszości narodowych, ale przede wszystkim jest to bardzo ważny region dla mniejszości węgierskiej, która stanowi...

Synagoga w Skoczowie i kirkut w Wilamowicach

kirkutslaski
Jadąc samochodem ze strony Skoczowa do Cieszyna przez tzw. "starą drogę", w pobliskich Wilamowicach, niedaleko cmentarzy: ewangelickiego i katolickiego znajduje się kirkut żydowski. To niewątpliwie warte odwiedzenia miejsce pamięci.

Zamek w Kończycach Małych

Kończyce Małe - zamek
A może w odwiedziny do Kończyc Małych na Śląsku Cieszyńskim? Bez wątpienia będzie to dobry wybór, szczególnie gdy będzie pogodnie. Znajduje się tutaj piękny zamek, w którym m.in. działa hotel i restauracja. Obok znajduje się malowniczy staw z mostkiem. Ten historyczny obiekt z pewnością zaciekawi wszystkich wycieczkowiczów.

Krzyż pokutny w lasach Brennej

brennakrzyz
Ostatnia wyprawa w góry Wielkiej Fatry zaostrzyła tylko nasz apetyt na wycieczki, dlatego następnego dnia znów ruszyliśmy w teren. Tym razem padło na Brenną. Postanowiliśmy poszukać miejsca zbrodni sprzed wieków, w którym do dzisiejszych czasów stoi krzyż pokutny. Został postawiony w Brennej w 1696...

“Las śmierci” – ścieżka dydaktyczna

drzewa
Jeżdżąc rowerem po okolicach Bielska-Białej, czasami można trafić w miejsca, o których istnieniu nie miało się pojęcia. Tak się właśnie stało w ostatnią sobotę (19.05.2018), kiedy natrafiłam na obszar zwany "lasem śmierci". Teren miejscowości Jaworze jest szczególny ze względu na swoje niezwykłe walory przyrodnicze,...

Zabytkowa Huta Franciszka w miejscowości Podbiel

huta franciszkowa
Mimo zmęczenia po „spacerze” szlakami Tatr Niżnych, wciąż zachował się w nas zapas sił na zwiedzenie ciekawych miejsc w okolicy. Jadąc samochodem z Zuberca przez Rohacze (sk. Roháče) do Podbieli (sk. Podbiel) mija się pozostałości Huty Franciszka (sk. Františkova huta). Uwaga: żeby dostać się...

Średniowieczny zamek i starówka w Trenczynie (Słowacja)

piekno zamku
Przejeżdżając przez słowacki Trenczyn (słow. Trenčín) nie sposób nie zauważyć okazałego zamku wybudowanego w XI wieku na wysokiej skale. Hrad – jak mówią Słowacy, jest jedną z największych tego typu budowli w Europie. Jej pierwotnym zadaniem była ochrona granic ówczesnego państwa węgierskiego, o czym...

Spacer na Wielką Polanę w Beskidzie Śląskim

piekno drogi
Wielka Polana (788 m n.p.m.) to szczyt górski położony w Beskidzie Śląskim. Znajduje się w pobliżu znanych w tej okolicy gór. Nie dorównuje sławą pobliskiej Błatniej (Błotny 917 m n.p.m.) czy też Palenicy (688 m n.p.m.), jednak wzniesienie to warte jest odwiedzenia ze względu...

Szlakiem na Chopok (Tatry Niżne)

przelecz sedlo polany
Lekkie wejście, lekkie zejście, a widoki wprost bajeczne. W tak prosty sposób można określić trasę na na Chopok w Tatrach Niżnych. Wycieczkę rozpoczynamy w Dolinie Demianowskiej, z której wrócimy pętlą. Już na samym początku niebieskiego szlaku niebo odbija się w polodowcowym Jeziorze Vrbickim. Tatry...

Warto pamiętać o cieszyńskich tramwajach

tu jechal tramwaj
Historia cieszyńskich tramwajów to zaledwie 10 lat. O tym, że będą jeździły po ulicach Cieszyna zdecydowano w 1910 roku. Już na początku następnego roku, dokładnie 12 lutego 1911 wyjechały pierwsze tramwaje: od obecnych ulic Bielskiej, z mijanką na Rynku i ulicy Głębokiej z mijanką...

Redyk na Buczu

owieczki
Redyk, czyli tradycyjne wypuszczenie owiec na halę jest imprezą bardzo atrakcyjną dla wszystkich. Beskidzkie redyki przyciągają wielu mieszkańców i turystów. My wybraliśmy się do Bacówki Bucze, gdzie miało miejsce, to wydarzenie.

Rumunia – Przełęcz Przysłop – część II

brama
Zwiedzanie Rumunii było zawsze naszym marzeniem. Tym razem przestaliśmy odkładać to na kolejny rok i postanowiliśmy wreszcie wyruszyć do kraju Władka Palownika, czyli hospodara Transylwanii i Wołoszczyzny. Poniżej zapis z kolejnego dnia pobytu w tym jakże niedocenianym pod względem turystycznym kraju.

Czeski spontan – nieplanowane miejsca

czechy
Kilka dni planowania, rozpisywania się jaka będzie trasa, jakie miejsca i zabytki odwiedzimy. To gdzie i ile zastaliśmy w okolicy Starego Jicina. Niespodziewany ból głowy potrafi zepsuć niejedne plany. Nie było jednak załamania, gdyż jak to obecnie jest popularne: Polacy - nic się nie...

Rumunia – Przełęcz Przysłop – część I

maramuresz
Zwiedzanie Rumunii, to było od dawna nasze marzenie. Postanowiliśmy je wreszcie zrealizować i przekonać się o wszystkich mitach związanych z tym krajem. Nasza podróż była niesamowita i w kolejnym tekście chcemy się z Wami podzielić tym wszystkim.