Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ

TRAVELSeries.pl - podróże z pasją!

Strona główna - TRAVELSeries.pl - turystyka & podróże. Znajdziesz tutaj wiele ciekawej treści związanej z podróżowaniem. Piękne miejsca, zabytki i walory przyrodnicze można znaleźć ni tylko w odległych zakątkach świata. To piękno może być obok. Nasza działalność może inspirować innych do odwiedzenia miejsc, w których byliśmy. W serwisie także opisujemy sprawdzoną bazę noclegową. Zapraszamy do poznania strony!

Relacje

Synagoga w Skoczowie i kirkut w Wilamowicach

kirkutslaski
Jadąc samochodem ze strony Skoczowa do Cieszyna przez tzw. "starą drogę", w pobliskich Wilamowicach, niedaleko cmentarzy: ewangelickiego i katolickiego znajduje się kirkut żydowski. To niewątpliwie warte odwiedzenia miejsce pamięci.

Atrakcje zamku w Kończycach Małych

arkadykonczyce
A może w odwiedziny do Kończyc Małych na Śląsku Cieszyńskim? Bez wątpienia będzie to dobry wybór, szczególnie gdy będzie pogodnie. Znajduje się tutaj piękny zamek, w którym m.in. działa hotel i restauracja. Obok znajduje się malowniczy staw z mostkiem. Ten historyczny obiekt z pewnością zaciekawi wszystkich wycieczkowiczów.

Krzyż pokutny w lasach Brennej

brennakrzyz
Ostatnia wyprawa w góry Wielkiej Fatry zaostrzyła tylko nasz apetyt na wycieczki, dlatego następnego dnia znów ruszyliśmy w teren. Tym razem padło na Brenną. Postanowiliśmy poszukać miejsca zbrodni sprzed wieków, w którym do dzisiejszych czasów stoi krzyż pokutny. Został postawiony w Brennej w 1696...

“Las śmierci” – ścieżka dydaktyczna

drzewa
Las śmierci to intrygująca nazwa, ale o tym później. Jeżdżąc rowerem po okolicach Bielska-Białej, czasami można trafić w miejsca, o których istnieniu nie miało się pojęcia. Tak się właśnie stało w ostatnią sobotę (19.05.2018), kiedy natrafiłam na obszar zwany "lasem śmierci". Teren miejscowości Jaworze...

Zabytkowa Huta Franciszka w miejscowości Podbiel

huta franciszkowa
Mimo zmęczenia po „spacerze” szlakami Tatr Niżnych, wciąż zachował się w nas zapas sił na zwiedzenie ciekawych miejsc w okolicy. Jadąc samochodem z Zuberca przez Rohacze (sk. Roháče) do Podbieli (sk. Podbiel) mija się pozostałości Huty Franciszka (sk. Františkova huta). Uwaga: żeby dostać się...

Średniowieczny zamek i starówka w Trenczynie (Słowacja)

piekno zamku
Przejeżdżając przez słowacki Trenczyn (słow. Trenčín) nie sposób nie zauważyć okazałego zamku wybudowanego w XI wieku na wysokiej skale. Hrad – jak mówią Słowacy, jest jedną z największych tego typu budowli w Europie. Jej pierwotnym zadaniem była ochrona granic ówczesnego państwa węgierskiego, o czym...

Spacer na Wielką Polanę w Beskidzie Śląskim

piekno drogi
Wielka Polana (788 m n.p.m.) to szczyt górski położony w Beskidzie Śląskim. Znajduje się w pobliżu znanych w tej okolicy gór. Nie dorównuje sławą pobliskiej Błatniej (Błotny 917 m n.p.m.) czy też Palenicy (688 m n.p.m.), jednak wzniesienie to warte jest odwiedzenia ze względu...

Szlakiem na Chopok (Tatry Niżne)

przelecz sedlo polany
Lekkie wejście, lekkie zejście, a widoki wprost bajeczne. W tak prosty sposób można określić trasę na na Chopok w Tatrach Niżnych. Wycieczkę rozpoczynamy w Dolinie Demianowskiej, z której wrócimy pętlą. Już na samym początku niebieskiego szlaku niebo odbija się w polodowcowym Jeziorze Vrbickim. Tatry...

Warto pamiętać o cieszyńskich tramwajach

tu jechal tramwaj
O cieszyńskich tramwajach niewiele osób wie, że przewoziły ludzi Cieszyna po dwóch strony Olzy. Historia cieszyńskich tramwajów to zaledwie 10 lat. O tym, że będą jeździły po ulicach Cieszyna zdecydowano w 1910 roku. Już na początku następnego roku, dokładnie 12 lutego 1911 wyjechały pierwsze...

Redyk na Buczu

owieczki
Redyk, czyli tradycyjne wypuszczenie owiec na halę jest imprezą bardzo atrakcyjną dla wszystkich. Beskidzkie redyki przyciągają wielu mieszkańców i turystów. My wybraliśmy się do Bacówki Bucze, gdzie miało miejsce, to wydarzenie.

Rumunia – Przełęcz Przysłop – część II

brama
Zwiedzanie Rumunii było zawsze naszym marzeniem. Tym razem przestaliśmy odkładać to na kolejny rok i postanowiliśmy wreszcie wyruszyć do kraju Władka Palownika, czyli hospodara Transylwanii i Wołoszczyzny. Poniżej zapis z kolejnego dnia pobytu w tym jakże niedocenianym pod względem turystycznym kraju.

Czeski spontan – nieplanowane miejsca

czechy
Kilka dni planowania, rozpisywania się jaka będzie trasa, jakie miejsca i zabytki odwiedzimy. To gdzie i ile zastaliśmy w okolicy Starego Jicina. Niespodziewany ból głowy potrafi zepsuć niejedne plany. Nie było jednak załamania, gdyż jak to obecnie jest popularne: Polacy - nic się nie...

Rumunia – Przełęcz Przysłop – część I

maramuresz
Zwiedzanie Rumunii, to było od dawna nasze marzenie. Postanowiliśmy je wreszcie zrealizować i przekonać się o wszystkich mitach związanych z tym krajem. Nasza podróż była niesamowita i w kolejnym tekście chcemy się z Wami podzielić tym wszystkim.

Kierunek Rumunia – Săpânța

wesoły cmentarz
Wyjazd do Rumunii planowaliśmy od lat, jednak zawsze coś powodowało, że jechaliśmy w inne miejsce. Tym razem postawiliśmy wszystko na jedną kartę i te przeżycia towarzyszące naszemu wypadowi pozostaną w nas na zawsze. Chcielibyśmy się tym z Wami podzielić. To pierwsza część cyklu, który będzie kontynuowany.

Listopadowy wschód słońca

wschod
Nic tak nie odrywa od rzeczywistości jak górska wędrówka. Wtedy człowiek skupia się na swoim bezpieczeństwie, na marszu i na niezapomnianych widokach. Dobrze jest wtedy wstać wcześniej i wybrać się na górski szlak, aby przywitać dzień inaczej niż zwykle, czyli z buzią na poduszce...

Niewybuch na szlaku turystycznym

mozdzierz
Rowerowa wycieczka na Błatnią okazała się zaskakująca, a to z powodu faktu, że na szklanym szlaku turystycznym z Jaworza Nałęża na Błątnią znalazłam niewybuch z okresu II wojny światowej. Na szczęście wszystko obyło się bez negatywnych niespodzianek. Poniżej relacja z rowerowego wypadu w piękne zakątki Beskidu Śląskiego.

Sulowskie Skały – Pętlą przez Zamek Sulowski

skały sulov
Kiedy wracamy do Bielska-Białej z zamku w Trenczynie (opis tutaj), w oczy rzucają mi się skalne formacje całkiem nieźle widoczne z autostrady. Jedna z gór troszkę przypomina mi grzbiet Siwego Wierchu w Tatrach Zachodnich, więc od razu pytam Tomka, co to za pasmo. Oczywiście,...

Polsko-czeskie atrakcje: relacja z wycieczki

konczycemale
W sobotę wyjechaliśmy na planowaną wycieczkę nieco później, niż zamierzałam. Pogoda nie zapowiadała się obiecująco, ale uznałam, że lepiej ruszyć na wyprawę niż siedzieć przed telewizorem. Pierwsza myśl: co najpierw? Skręciliśmy do Grodźca.  Nie tak dawno temu dowiedziałam się od bacy z Bacówki Bucze,...

Zimowy Wielki Rozsutec (Mała Fatra)

zachod slonca
Wielki Rozsutec (1610 m n.p.m., słow. Veľký Rozsutec), a właściwie Wielki Rozsutiec to góra, na której miałem okazje być dwukrotnie, lecz nigdy zimą. Za cel obrałem sobie zdobycie jej w 2013 roku. Jako, że najlepsze pomysły rodzą się spontanicznie, postanowiliśmy wraz z moim kumplem...

W poszukiwaniu krokusów na Turbaczu

gorczanskie krokusy
W Beskidach, które rozciągają się na aż 600 km długości swoje miejsce zajmują Gorce, zaliczające się do tzw. Beskidów Zachodnich. Najwyższym szczytem tego pasma jest Turbacz wznoszący się na wysokość 1310 m n.p.m. W poszukiwaniu krokusów na Turbaczu Właśnie tutaj warto skierować swoje kroki wiosną, gdy...