Nowy Świat z Międzybrodzia Bialskiego [25/31]

Niedziela, na razie bardzo pogodna. Na Przegibku, gdy przejeżdżałem multum zaparkowanych samochodów od samego dołu Straconki. Ja wybrałem się do Międzybrodzia Bialskiego. Zaparkowałem pod cmentarzem i ruszyłem na Nowy Świat, szczyt w Beskidzie Małym. Parę lat mnie tam nie było, więc miałem możliwość porównania, co się zmieniło. Na trasie im wyżej, tym ciekawsza panorama. Szczególnie dobrze prezentuje się Żar i jezioro międzybrodzkie. Niebieski szlak prowadzi do skrzyżowania z zielonym szlakiem i tabliczki Nowy Świat (660 m n.p.m.).

Powrót do samochodu

Z tego miejsca ruszyłem jeszcze zielonym szlakiem w kierunku Gaików na właściwy szczyt Nowego Świata. Po jakichś 10 minutach dotarłem do polanki, skąd widać właśnie Gaiki i tam jest szczyt wspomnianej góry. Teraz jest on bardzo zarośnięty, więc za kilka lat widoku nie będzie w ogóle. Powrotna trasa byłą prawie taka sama, tylko w całości szedłem asfaltową drogą.

25 czerwca 2023 – dzień 25/31
11:45 – 13:20
Międzybrodzie Bialskie (cmentarz) – Nowy Świat – Międzybrodzie Bialskie (cmentarz)

Dzień 26 – W Małej Straconce plus Łysa przełęcz

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosze wpisz swój komentarz!
Proszę podaj swoje imię/nick

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.