X

Relacje

Rynek w Jaśle

W czerwcowy urlop przebywaliśmy w Święcanach w województwie podkarpackim, rzut kamieniem od Biecza, pomiędzy Gorlicami a Jasłem. W końcu postanowiliśmy…

Zamek Kamieniec w Korczynie-Odrzykoniu

Kamieniec jest gotycką warownią obronną z XIV wieku, która ulokowała się jak wiele takich budowli na skalnym wzgórzu na wysokości…

Muzeum przemysłu naftowego i etnografii w Libuszy

Przemierzając okolicę Gorlic, trafiliśmy wreszcie do Libuszy, gdzie wcześniej wiedzieliśmy, iż mieści się tutaj muzeum przemysłu naftowego i etnografii. Niestety…

Krawców Wierch i Gruba Buczyna

Zima w Beskidach jest zawsze szczególnie okazała i potwierdzi to każdy, kto choć raz znalazł się w górach o tej…

Amfiteatr w Puli

Planując wyjazd na Bałkany (i nie tylko) jednym z miejsc, które szczególnie chcieliśmy zobaczyć, był amfiteatr w Puli. W trakcie…

Słowenia – przystanek Koper

Udając się docelowo na Bałkany, nasza trasa przebiegała m.in. przez Słowenię i jej nadmorskie tereny. Wcześnie rano wyjechaliśmy z Triestu…

Zwiedzamy Zakarpacie – Użhorod

Zakarpacie (inaczej Ruś Zakarpacka lub Podkarpacka) obecnie jest częścią Ukrainy (obwód zakarpacki). Znajduje się na południe od łuku Karpat. Poza…

Synagoga w Skoczowie i kirkut w Wilamowicach

Jadąc samochodem ze strony Skoczowa do Cieszyna przez tzw. "starą drogę", w pobliskich Wilamowicach, niedaleko cmentarzy: ewangelickiego i katolickiego znajduje…

Zamek w Kończycach Małych

A może w odwiedziny do Kończyc Małych na Śląsku Cieszyńskim? Bez wątpienia będzie to dobry wybór, szczególnie gdy będzie pogodnie.…

Krzyż pokutny w lasach Brennej

Ostatnia wyprawa w góry Wielkiej Fatry zaostrzyła tylko nasz apetyt na wycieczki, dlatego następnego dnia znów ruszyliśmy w teren. Tym…