Dlaczego warto podróżować na własną rękę?

W dzisiejszym wpisie postaram się przedstawić Ci jakie według mnie oczywiście, są plusy podróżowania na własną rękę. Są to zalety podróżowania z mojej perspektywy, ale wydaje mi się, że dużo osób się ze mną zgodzi. Ale czy wszyscy? Zobaczmy.

1. Elastyczność

Ten punkt znajduje się w czołówce zalet za które uwielbiam podróżowanie na własną rękę.
Każdy wyjazd z biurem podróży w którym brałem udział miał bardzo sztywne ramy całego pobytu. Przylatujesz, spędzasz w hotelu X dni i wylatujesz 😉

Jeśli planujesz tylko wypoczynek, to jak najbardziej coś takiego może się sprawdzić. Ale jeśli chcesz troszkę pozwiedzać, a jesteś przykładowo na sporej wyspie, takiej jak Sycylia, czy Kreta.

Tak właśnie kiedyś wyglądał nasz drugi wyjazd na wczasy za granicę. Byliśmy na Krecie i chcieliśmy sporo zwiedzić przez co codziennie musieliśmy pokonywać dość spore odległości samochodem, często jadąc każdego dnia tą samą drogą w tym samym kierunku.

Chyba wiesz już do czego zmierzam? Jadąc na wycieczkę na własną rękę można zaplanować podróż tak, aby kilka dni spędzić w jednym miejscu, a jak zaczynasz zwiedzać drugą część wyspy, to się przenosisz tam do hotelu, żeby nie jeździć codziennie setek kilometrów.

My tak zrobiliśmy na przykład na Sycylii, gdzie po zwiedzeniu wschodniej części wyspy, wybraliśmy się do drugiego hotelu, a po drodze zwiedziliśmy takie atrakcje jak Villa Romana, Dolina Świątyń i Schody Tureckie, a wieczorem dotarliśmy już na nasze nowe zakwaterowanie. Z drugiego hotelu mieliśmy już bliżej do pozostałych atrakcji w innej części wyspy.

Więcej wpisów z Sycylii (i nie tylko) znajdziesz na naszym blogu podróżniczym https://podrozniczy.blog

2. Cena

Drugim mocnym punktem za który uwielbiam podróżować na własną rękę, jest cena wycieczek.

Nie mówię, że nie można znaleźć dobrych cen z biura podróży, bo pewnie niektórym udaje się znaleźć świetne okazje. Ale jednak trzeba się dostosować do konkretnej daty wyjazdu lub konkretnego miejsca.

Podróżując na własną rękę, szukając tanich rozwiązań, też oczywiście trzeba się liczyć z datą podróży, jednak w tym przypadku będziesz miał dużo więcej różnych dat i miejsc do wyboru niż podróżując z biurem podróży. My tak przynajmniej zazwyczaj mamy.

Ceny biletów lotniczych często się zmieniają, więc polując na bilet uważnie, można zazwyczaj złapać dobrą cenę pod konkretny termin. My tak mieliśmy z lotem na Teneryfę. Po dwóch tygodniach ciągłych obserwacji cen w końcu trafiliśmy świetną ofertę w terminie który nas interesował. Cena spadła praktycznie o połowę.

Organizując wycieczkę na własną rękę będziesz mieć też większy wybór hoteli i ogólnie noclegów, więc jeśli szukasz taniego zakwaterowania, to też wybór będzie większy.

Alpy z samolotu

3. Gwarancja wypłacalności

W tym punkcie chciałem zauważyć kolejną, czasem ogromną przewagę podróży na własną rękę nad biurami podróży. Mianowicie, jeśli biuro zbankrutuje, a Ty nie będziesz mieć wystarczających środków aby zapłacić za hotel z własnej kieszeni, to możesz nawet skończyć bez dachu nad głową.

Brzmi brutalnie, ale przecież wydarzyło się to wielokrotnie i można było o tym usłyszeć w telewizji czy przeczytać w prasie lub internecie. Kiedyś słyszeliśmy o tym praktycznie co rok, teraz nieco rzadziej, ale przecież jeszcze w 2019 roku upadło ogromne zachodnioeuropejskie biuro podróży Thomas Cook. Więc niestety pewności nie można mieć nigdy.

Wyjeżdżając na wakacje bez pośrednictwa biura podróży, albo płacisz za hotel z góry, albo przy wymeldowaniu się. Zależy od hotelu i w jaki sposób zarezerwujesz pokój lub apartament. Tak czy siak, to zawsze Ty masz pieniądze i płacisz za zakwaterowanie.
Biura podróży rozliczają to inaczej i płacą za Ciebie zazwyczaj później, stąd w przypadku ogłoszenia bankructwa hotele wypraszają gości, bo wiedzą, że już nie dostaną za nich pieniędzy.

widok z balkonu na Malcie

4. Organizacja

Ta część wyjazdu może nie każdemu przypadnie do gustu, bo to kwestia indywidualna i nie każdy może tą część lubić, ale ja osobiście uwielbiam organizowanie wycieczek na własną rękę.

Planowanie podróży, gdzie co możemy zwiedzić i zobaczyć i jak do tego rozplanować noclegi. Zastanawiamy się ile dni poświęcić na odpoczynek na plaży, zanim ruszymy dalej poznawać nowe miejsca.

Elastyczność takich wyjazdów jest o wiele większa, a ja dodatkowo lubię to wszystko ogarniać od podstaw. Organizacja transportu z lotniska czy wynajmu auta to może mniej pasjonujące części organizacji wyjazdów. Jednak szukanie atrakcji turystycznych i pięknych miejsc mniej znanych przez turystów, to już coś co uwielbiam.

Malta Mellieha

Podsumowanie

To są nasze 4 główne argumenty, za które pokochaliśmy podróże na własną rękę.
Jeśli jeszcze nie było Ci jeszcze dane zorganizować sobie taki wyjazd, to zapraszam na wpis z gdzie przedstawiamy jak zorganizowaliśmy nasz Rzym city break. https://podrozniczy.blog/city-break-rzym/

Opisujemy tam od podstaw jak zorganizowaliśmy nasz wyjazd. Wiadomo, nie jest to jedyny słuszny sposób, ale jeśli komuś się nie chce, to można ten projekt praktycznie skopiować 1 do 1 na swoje potrzeby 🙂

Serdecznie dziękuję wszystkim za doczytanie aż do tego miejsca. Mam nadzieję, że jeszcze się spotkamy na moim blogu. Do zobaczenia (czy raczej “do przeczytania” 😉 ). Cześć.

Łukasz Szewczyk

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Prosze wpisz swój komentarz!
Proszę podaj swoje imię/nick

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.